Tänään tunnustan itselleni asian, jonka olen tiennyt jo pitkään, mutta nyt vasta julkisesti myönnän- minä olen oikea ongelmakimppu. En tunne oloani hyväksi omana itsenäni ja siitä syystä varmaankin parisuhde ja työ on mitä on. Ja siitä syystä en tiedä mitä minä oikeasti haluan.

Joskus olisi todella mukava puhua minulle ulkopuolisen ihmisen kanssa asioista jotka painavat välillä mieltäni. Kavereiden kanssa voi puhua melko syvällisesti minuun vaikuttavista asioista, mutta kun tällä hetkellä kannan mukanani vielä yhden läheisen ihmisen taakkaa, kavereille puhuminen ei enää tunnu auttavan, enkä voi läheisen ihmisen tuntoja kenellekkään kolmannelle tutulle kertoa, vaikka ne painavat myös minua. Tätä asiaaa taytyy pohtia vielä ylhäisessä yksinäisyydessä, nyt aion keskittyä pelkästään minuun.

Viime viikolla elämässäni tapahtui yksi valoa tuova asia. Tai ei oikeastaan vielä edes tapahtunut, mutta ensi viikolla voin odottaa tietoa siitä, tapahtuuko jotain vai ei. En siis ole kuitenkaan raskaana :-) Vaan viime viikolla hain ohjelmaan nimeltä xtravaganza. Suomeksi sanottuna tämä ohjelma auttaa ylipainoisia ihmisiä painon pudotukseen ja eämänhallintaan. Minullekkin tuota painoa on kertynyt ylimääräistä reulusti yli 10 kg, joten siitä eroon pääseminen voi olla ensimmäinen askel myös muista taakoista eroon pääsemiseksi. Jostain se on minunkin aloitettava elämän hallnta ja muutos ja olen nyt päättänyt että ensimmäinen hallittu asia elämässäni olkoon painon hallinta. Ensiviikolla saan siis tietää, olenko päässyt mukaan ohjelmaan joka alkaa tammikuun viimeisellä viikolla.

Ja nyt päätän myös sellaisen asian, josta olen haaveillut jo jonkin aikaa, eli jos pääsen laihdutustavoitteeseeni vuoden sisällä, hankin itselleni nenälävistyksen. Päätös on aika kova, en nimittän ole aikaisemmin tietoisesti yrittänyt laihduttaa, ja myös laihdutustavoite on todella korkea. Mutta saa nähdä miten käy.